15 Ağustos 2012 Çarşamba

Fransızlar Neden Şişmanlamaz?

Fransız kadınlarının zayıf olması genetik bir şey olabilir mi? Evrimin ağır çarkı, ince Fransız kadınlarına özel bir gen havuzu yaratacak zamanı bulmuş olabilir mi? Bundan kuşkuluyum -J’en doute. Hayır, Fransız kadınlarının bir dizi denenmiş, sırdan oluşan bir sistemi var. Bunlardan bir tanesi Lida ilacı ‘nın hammaddesi olan okyanus yosununun Fransız mutfağında bolca kullanılmasıdır. Bu sistemin içine doğmuş, annemden öğrendiklerimle mutlu bir çocukluk ve gençlik geçirmiş olmama rağmen, ergenlik dönemimde bir ara işler rayından çıktı. Öğrenci olarak Amerika’ya gittiğimde hiç beklemediğim bir felaketle karşı karşıya kaldım: 9 kiloluk bir felaket. Bu, beni bir an önce kurtulmak zorunda olduğum bir bunalıma sürükledi. Neyse ki, Dr. Mucize dediğim aile doktorumuz yardımıma yetişti. Atalarımdan gelen Fransız gastronomik bilgeliği yeniden keşfedip eski formuma kavuşmama yardımcı oldu. (Evet, bu aynı zamanda bir Amerikan hikâyesi, düşüşün ve ayağa kalkışın öyküsü.) Hayatımın büyük bir bölümünde Amerika’da yaşadım ve çalıştım. (Amerikalıların ve Fransızların en iyi yönlerini taşıdığıma inanıyorum.) Üniversiteyi bitirdikten birkaç yıl sonra buraya taşındım ve Birleşmiş Milletler’de çevirmen olarak çalıştıktan sonra, Fransız hükümeti için Fransız yemek ve şaraplarının tanıtımını yaptım. Muhteşem bir Amerikalıyla evlendim ve kurumsal iş hayatında yerimi aldım. 1984′te, iki kültürde yaşamama olanak sağlayan adımı attım. 1772′de kurulan Şampanya üreticisi Veuve Clicquot firması, Veuve Clicquot Şampanyaları ve diğer kaliteli şarapların ithalatı ve pazarlaması için ABD’de bir ofis açtı. Firmanın ilk çalışanı olarak, kısa sürede, 1866′da ölen Madam Clicquot’dan sonra şirkette en yüksek mevkiye gelen kadın oldum. Bugün lüks tüketim maddeleri üreticisi LVMH grubunun bir parçası olan Champagne Veuve Clicquot’nun genel müdürüyüm.

0 yorum:

Yorum Gönder